Jujubee S.A. - Games Developer and Publisher. iOS | Android | WP | PC | Mac | Linux | PS4 | Xbox One - Jujubee na konferencji Poznań Game Arena 2017!

aktualności

Jujubee na konferencji Poznań Game Arena 2017!

Imprezy targowe, w których mieliśmy przyjemność uczestniczyć w tym roku, obfitowały w oszałamiające ilości wystawców, którzy prezentowali swoje najświeższe gry oraz inne produkty szerokiej publiczności, mediom i partnerom biznesowym. Po powrocie z największej tego typu imprezy, czyli Gamescom 2017 w Kolonii, postanowiliśmy odrobinę zregenerować siły i rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego wyzwania jakim jest rodzime Poznań Game Arena 2017.
 

PGA, które odbyło się po raz dwunasty, rozmiarami i rozmachem już od kilku lat dzierży miano największego wydarzenia targowego nie tylko w Polsce, ale również w Europie Środkowo-Wschodniej. Dlatego też pojawienie się w Poznaniu to obowiązkowy punkt dla wszystkich polskich twórców gier, zarówno tych o wyrobionej marce, jak i tych mniejszych - niezależnych, którzy pragną pokazać graczom i mediom swoje produkcje.

 


 

Dla naszego studia tegoroczna obecność skupiona była głównie wokół spotkań z prasą oraz potencjalnymi partnerami biznesowymi. Podczas zamkniętej prezentacji dla mediów i biznesu pokazywaliśmy przedpremierowo grywalną wersję symulatora lotniczego Take Off - The Flight Simulator przeznaczoną na komputery osobiste, której premiera odbyła się kilka dni po PGA - dokładnie 10 października 2017.




 

Przedstawiciele mediów i firm z branży mieli również okazję dowiedzieć się więcej o nadchodzącej coraz większymi krokami grze KURSK, a także o Realpolitiks i naszych pozostałych projektach i planach.
 

Odbiór prezentowanej na targach produkcyjnej wersji KURSK przez zaproszone media był bardzo pozytywny i dzięki temu ważniejsze branżowe serwisy informacyjne takie jak m.in. PC LAB, zamieściły obszerne relacje ze spotkania z nami jak i wrażenia z pokazów naszej produkcji: 
 

“Miałem przyjemność śledzić rozwój KURSKA przez ostatnich kilkanaście miesięcy i widzę, jak wiele pracy włożono w to, by oddać klimat i atmosferę Moskwy czy znacznie mniejszego Widiajewa, a także samego okrętu podwodnego (ten robi wspaniałe wrażenie i został dopracowany w najdrobniejszych szczegółach). Znaczenie ma tutaj każdy detal, a rozgrywka może się potoczyć na przeróżne sposoby. (...) Twórcy przykładają dużą wagę do oprawy graficznej, która będzie znacznie lepsza od tego, co możecie zobaczyć na powyższych zdjęciach. KURSK widziałem na własne oczy i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony dbałością o detale i ogólną jakością oprawy wizualnej. Na obecnym etapie prac gra przewyższa pod tym względem niektóre duże produkcje”. 
 

- Maciej Zabłocki - redaktor naczelny PC LAB
 

Mieliśmy również przyjemność gościć redaktora Polskich Gier Wideo, który w swojej obszernej relacji wspomniał o grze KURSK oraz pozostałych naszych produkcjach na łamach serwisu:
 

“To co zobaczyłem na prezentacji to bardzo wczesna wersja KURSKA. W zeszłym roku na PGA można było już chwilę w tę produkcję pograć, ale od tamtej pory zmieniło się bardzo dużo. (...) Twórcy nie rzucają słów na wiatr i starają się jak najlepiej odwzorować realia z czasów katastrofy. Ubiór się zgadza, port również, wnętrze statku też jest odwzorowane najdokładniej jak się da. A co ciekawe Jujubee postanowiło nawet sprawdzić jaka była pogoda w dzień wypłynięcia okrętu na morze. (...) To co zobaczyliśmy na tegorocznym PGA daje nadzieję na naprawdę ciekawy tytuł. Więcej będziemy w stanie oczywiście powiedzieć gdy sami zagramy, ale to pewnie bliżej premiery…“ 
 

- Michał Hawełka - redaktor Polskich Gier Wideo.
 

Wiele z tych spotkań toczyło się w niezwykle przyjaznej atmosferze. Nierzadko na dalszy plan schodziliśmy z oficjalnego tonu - na ten bardziej przyjacielski i otwarty. To wszystko jest zasługą atmosfery PGA, która udzieliła się wszystkim zarówno wystawcom jak i zwiedzającym m.in. strefę gier niezależnych. Możliwość ujrzenia przeszło 130 rodzimych tytułów, które opanowały hale Międzynarodowych Targów Poznańskich, była niezwykłym doświadczeniem i dowodem na to, że polski gamedev ma się coraz lepiej i widać, że tego typu imprezy bardzo pomagają szerzyć talenty i produkcje naszych deweloperów.

 


 

Poznańskie targi PGA szczycą się nie tylko pokazami gier. Oprócz tego stałego elementu, w większości hal odbywają się premiery sprzętu, turnieje e-sportowe, spotkania z YouTuberami, konkursy cosplay, czy pokazy w strefie gier retro.


Niemalże obowiązkowym wydarzeniem na terenie PGA dla twórców gier jest Game Industry Conference (GIC) - konferencja wypełniona od rana do wieczora bardzo pouczającymi wykładami na temat designu, technologii, marketingu i wszelkich aspektów związanych z produkcją i promocją gier, na których jest szansa spotkania m.in. jednych z ważniejszych nazwisk w branży growej.



 

W tegorocznej edycji GIC byliśmy obecni jako prelegent po raz pierwszy. Nasz producent - Damian Kocurek miał okazję przekazania wiedzy i własnego doświadczenia z zakresu rozwoju zespołu produkcyjnego i zarządzania nim. Mamy nadzieję, że informacje przekazane podczas tego ciekawego wykładu, przydadzą się tym, którzy z zainteresowaniem i skupieniem spędzili czas i wysłuchali porad do końca. 
 

Tak jak i w zeszłym roku, tak i w tym PGA może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami frekwencji. Szacunkowe liczby wskazują na przeszło 70.000 odwiedzających, którzy przetoczyli się przez 10 pawilonów wystawienniczych. 28 godzin targów przyniosło ponownie wysokie zainteresowanie i nawet fatalne warunki pogodowe nie zniechęciły ani wystawców ani odwiedzających do pokazania się w Poznaniu.
 

Jesteśmy przekonani, że przyszły rok przyniesie podobne, jeżeli nie lepsze wyniki, ponieważ nie możemy już doczekać się kolejnej edycji, na które pojawimy się ponownie, by wspierać rodzimy rynek i promować własne produkcje wśród entuzjastów elektronicznej rozrywki!